כל התנאים להוצאת רישיון נשק

מה בעמוד?

אדם פרטי בישראל רשאי להגיש בקשה לקבלת רישיון נשק. באופן כללי, תהליך קבלת הרישיון כרוך בבדיקת הזכאות, בהעברת מסמכים, בתשלום אגרה ובקבלת אישור.

האם אני זכאי לקבל רישיון נשק?

כול מי שמבקש להתחיל בהליך של הוצאת רישיון נשק יכול להקדים ולבצע בדיקת זכאות באמצעות מחשבון מקוון.

  • על המחשבון

כדי לבחון את הזכאות תידרשו למלא את הפרטים האישיים שלכם במחשבון המקוון. בנוסף, תתבקשו לציין בגין איזה קריטריון (תבחין) אתם מבקשים לקבל רישיון לנשק.

המחשבון משמש כבדיקה ראשונית בלבד, כאשר הזכאות עצמה תיבחן על ידי הרשות המוסמכת לאחר הגשת טופס הבקשה והמסמכים הנלווים.

אילו מסמכים עלי להכין מראש?

כדי שהרשות המוסמכת תוכל לדון בבקשה שלכם להוצאת רישיון נשק, תידרשו להגיש מספר מסמכים:

  • צילום תעודת הזהות כולל הספח.
  • מילוי טופס הצהרת בריאות, חתומה על ידי רופא המשפחה שלכם.
  • הצגת טופס 830, ״אישור על מהלך שירות צבאי״ / אישור על שירות לאומי / פטור משירות. תוכלו להשיג אישורים אלה על ידי פנייה לאתר צה״ל.
  • להוצאת רישיון נשק תידרשו להגיש מסמכים שתומכים בקריטריון, שבגינו אתם מבקשים לקבל רישיון לכלי הירייה. באתר של המשרד לביטחון לאומי, האגף לרישוי כלי ירייה תוכלו למצוא רשימה מקוונת של הקריטריונים והמסמכים התומכים בקריטריונים שבחרתם. 

הנה חלק מהקריטריונים (תבחינים) הוצאת רישיון נשק:

  • מגורים ביישוב זכאי או עיסוק ביישוב זכאי.
  • אדם שעובד כמורה דרך מוסמך ובעל רישיון בתוקף.
  • חקלאי מוכר, כלומר הצורך שלו בהחזקת כלי ירייה הוכר על ידי קב״ט המועצה האזורית, מנכ״ל התאחדות האיכרים או מזכ״ל תנועת המושבים.
  • הובלת חומרי נפץ, לאדם עם רישיון להובלת חומרי נפץ.
  • שירות בכוחות הביטחון – לדוגמה: קצינים בצבא, שירות ביחידה מיוחדת בכוחות הביטחון או לוחמים (רובאי 07 ו-08) שעובדים בצבא או במשטרה.

הליך הבקשה

לצורך הגשת בקשה להוצאת רישיון נשק עליכם למלא את טופס הבקשה המקוון הנמצא במערכת ההזדהות הממשלתית. יהיה עליכם לצרף גם את המסמכים שהוזכרו למעלה ומוכיחים את אמיתות הקריטריון שבחרתם. לאחר מכן, לחיצה על כפתור ׳שלח׳ בטופס, תאפשר את קליטת הבקשה במערכת. 

שימו לב: שימרו את מספר הבקשה שקיבלתם, לצורך הזהות ולשם קבלת מידע אישי בהמשך.

  • קבלת מסרון וקביעת תור 
    • לאחר שהבקשה שלכם תיקלט במערכת, תקבלו מסרון המאשר את הטיפול בבקשה שלכם.
    • לאחר שהבקשה שלכם תיבדק על ידי הגורמים הממליצים, תקבלו מסרון הכולל קישור שיזמין אתכם לראיון בלשכת הרישוי.
  • תעברו ראיון אישי בלשכת הרישוי, ולאחריו תיבחן הזכאות שלכם ותקבלו ׳אישור מותנה״.
  • לאחר שתשלמו את האישור המותנה תעברו לשלב תשלום האגרה. התשלום מתבצע בעזרת שובר שניתן לשלם באתר או בבנק הדואר.

לבסוף, לאחר תשלום האגרה תוכלו לבצע רכישה של כלי ירייה, בין אם מסוחר ובין אם מאדם פרטי. 

מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.meytalsudri.co.il/ 

מה בעמוד?
מאמרים נוספים

תפריט נגישות

בדקו אם לעסק שלכם מגיעה הלוואה

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם עוד היום