קבלת הלוואה לצורך רכישת נכס – איך זה עובד?

מה בעמוד?

המדריך המלא לרכישת נכס חדש – שלב אחר שלב:

הלוואה למטרת רכישת נכס (או בשמה המקצועי – משכנתא) היא למעשה סכום נכבד אותו הבנק מלווה למשך תקופה שתנוע לרוב בסביבות עד כ-25-30 שנים (בהתאם למסלול ההלוואה), ואותה ניתן להחזיר במספר דרכים – החזר חודשי קבוע, החזר חודשי משתנה או החזר כלל הסכום בתום התקופה.
זוהי ללא ספק אחת ההלוואות היותר משמעותיות לנטילה במהלך החיים, אך יחד עם זאת קיים בה גם חיסרון לא קטן, שכן התהליך שלה עלול להיות מאוד ארוך ומורכב. בדיוק לשם כך יצרנו עבורכם את המדריך הבא, שיעשה לכם סדר בנושא נטילת משכנתא:

שלב 1 – אישור עקרוני

האישור העקרוני נדרש לביצוע גם כאשר מגישים בקשה להלוואות מסוגים אחרים (כגון משכנתא לזכאים, משכנתא הפוכה וכד'). ניתן לקבל אותו דרך כל אחד מהבנקים אשר מעניקים הלוואות לרכישת נכסים (לא חובה שזה יהיה הבנק בו מוחזק החשבון האישי)  – הבקשה לא כרוכה בתשלום, ולא מחייבת בנטילת ההלוואה.
הסכום, התנאים והמסלולים שייקבעו באישור מאוד משתנים, והם תלויים במספר גורמים כדוגמת נתונים אישיים, פרטי הנכס המיועד וכד'. להצעה ניתן תוקף של 24 ימים, וניתן לממש אותה ולהתחיל את התהליך אך ורק כל עוד היא בתוקף.  

שלב 2 – בחירת המסלול 

בחירת מסלול ההלוואה היא עניין אינדיווידואלי, שכן כל לווה לרוב מבצע את הבחירה לפי השיקולים שלו, ובהתאם להצעה ולתנאים אותם קיבל. כדי לדעת מהו המסלול המתאים לכם ביותר תוכלו להתייעץ עם גורמים כגון מקורבים, משפחה או חברים אשר נטלו הלוואה כזו בעצמם, אך הדרך היותר טובה להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכם היא שכירת שירותיו של יועץ מומחה בתחום, שיידע לייעץ לכם לבחור את האופציה הטובה ביותר עבורכם, וילווה אתכם לאורך כל הדרך עד לסיום התהליך.


שלב 3 – פתיחת תיק משכנתאות


השלב הבא לאחר בחירת הבנק המלווה, המסלול והדרך להחזר ההלוואה, הוא פתיחת תיק משכנתאות. התהליך כרוך בתשלום עמלה של כ-0.25% מסכום ההלוואה, והוא כולל הגשה של מספר מסמכים, והגשת בקשות כדוגמת חוות דעת משמאי ומסמכי ביטוח, ולעתים מסמכים נוספים כגון הוכחות על מקורות הכנסה, פירוט חשבונות בנק של מספר חודשים אחורה, חוזה רכישה, נסח טאבו ועוד.

שלב 4 – העברת הכספים למוכר הנכס

לאחר קבלת האישור ופתיחת התיק, הבנק יחל להעביר את כספי ההלוואה. הסכום המועבר (אשר מוגדר בתור "סכום הקרן" – כלומר ערכו של הנכס, ללא הריבית) יועבר ישירות אל מוכר הנס, ומרגע תחילת העברת הכספים הנכס למעשה עובר לידיו של מבקש ההלוואה.
מאותו רגע מתחילה גם תקופת ההחזר של ההלוואה, והיא תימשך לאורך כל התקופה שסוכמה מראש עם הלווה.

 

מה בעמוד?
מאמרים נוספים

תפריט נגישות

בדקו אם לעסק שלכם מגיעה הלוואה

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם עוד היום