קבלת החזרי מס על הלוואות ומענקים

מה בעמוד?

לא כולנו יודעים איך להתנהל נכון מול רשות המיסים. לשם כך, עלינו לקבל סיוע מתאים.
בינתיים, נשמח לשתף אתכם בפרטים שמומלץ שתבדקו בכל הקשור להחזרי מס ואולי גם תתפלאו שסביר מאוד להניח שמגיעים לכם לא מעט החזרים. 

מוכנים? אנחנו מתחילים!

מס על הלוואות במימון המונים

שמתם לב שבשנים האחרונות, מימון המונים נעשה מאוד פופולארי? למעשה, אתם יכולים להיות בישראל, לתכנן פרויקט ולגייס כספים לצורך מימוש הפרויקט. שימו לב, על הכספים אתם תצטרכו לשלם מע"מ. על כן, במידה ואתם חושבים להתחיל פרויקט כזה, מומלץ לבצע את הדברים בצורה מסודרת ככל האפשר, להגיש את המסמכים וכמובן לשלם את כל המיסים הנדרשים.

איזה הלוואות מומלץ לקחת מבחינת תשלומי המיסים?

אנחנו מעדיפים להימנע מלקחת הלוואות, אבל לפעמים פשוט אין ברירה. אנו נדרשים להלוואה על מנת לרכוש מכוניות, לקדם את העסק, לשפץ את הבית וכו'. יש כל מיני סוגים של הלוואות ועליכם לבדוק איזה מתאימים לכם. לדוגמה, יש הלוואות בערבות מדינה שמתאימות לבעלי עסקים ויש הלוואות חוץ בנקאיות. כאשר אתם לוקחים הלוואה, בדקו לא רק את סכום ההלוואה והתנאים לקבלתה, אלא גם האם יהיו החזרי מס על ההלוואה. כלומר האם תצטרכו לשלם מע"מ על ההלוואה? מיסים אחרים? בדקו היטב את כל הפרטים, לפני שאתם חותמים על ההלוואה. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם חייבים יותר כסף ממה שתכננתם להחזיר.

מה חשוב שתדעו על החזרי מס?

-אם אתם שכירים וחישוב המס שביצע המעסיק שלכם היה שגוי, אז אפשר לקבל החזר באמצעות המעסיק ותלוש השכר, מבלי שיהיה צריך להגיש בקשה מיוחדת להחזר מס.

-אגב, גם אם הסתיימה העסקתכם אצל המעסיק, עדיין תוכלו לדרוש את החזר המס וכל זאת בתנאי ששנת המס עוד לא הסתיימה.

-במידה ושנת המס כבר הסתיימה, אז עליכם להגיש בקשה להחזר למס הכנסה.

טיפים להחזרי מס

-יכול להיות שאתם זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה אבל אינכם מודעים לכך. כל נקודת זיכוי שווה 200 ש"ח בחודש ומעל 2000 ש"ח בשנה. על כן, לפני שאתם מגישים בקשה להחזר מס, מומלץ לבדוק איזה נקודות זיכוי קיימות עבורכם.

-במידה ואתם עצמאיים, בדקו שאתם מבצעים רישום מדויק של כל ההכנסות וההוצאות שלכם. כמו כן, בדקו שחישוב מס הכנסה שלכם כולל גם סכומים שהפרשתם לקרנות פנסיה וביטוחים. במרבית המקרים, אתם תהיו זכאים להחזר מס (יינתן לאחר שהדו"ח השנתי ייבדק במס הכנסה).

להיעזר בייעוץ מקצועי

כל הנושא של החזרי המס הוא נושא מורכב ולא פשוט בכלל. אם תנסו להבין אותו בעצמכם, תגלו שמדובר על משימה מאתגרת ולא פשוטה. על כן, מומלץ שלא להתנהל מול רשות המיסים באופן עצמאי, אלא לקבל סיוע מחברות שמספקות שירותי ייעוץ פיננסי כמו חברת ארביטראז' המייצגת לקוחות פרטיים ומעסיקים ומספקת שירותים בתחומים כמו, השקעות ופיננסיים, פרישה ומיסוי, פתרונות כלכליים וניהול סיכונים.

מה בעמוד?
מאמרים נוספים

תפריט נגישות

בדקו אם לעסק שלכם מגיעה הלוואה

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם עוד היום