מה חשוב לדעת כתושבים חוזרים מבחינת מיסוי?

מה בעמוד?

תושבים חוזרים, השבים לישראל לאחר שהייה ארוכה בחו"ל, זכאים לטווח רחב של הטבות מס משתלמות. הטבות אלו נועדו על מנת לעודד ישראלים יורדים לחזור לארץ ולהסתגל לחיים בישראל ביתר קלות. ההיכרות עם ההטבות העומדות לרשותך על פי חוק, עשויות לספק בידיך הזדמנויות חשובות לחיסכון משמעותי ולקבלת בסיס יציב להתאקלמות מחדש בארץ. כדי לסייע לך למצות את כל זכויותיך, אספנו עבורך מידע שימושי עודות הטבות מס לתושבים חוזרים. 

מיהו תושב חוזר?

אזרחים ששבו לישראל ונעשו לתושבים לאחר שהייה במדינה זרה למשך שש שנים לכל הפחות, ייחשבו כתושבים חוזרים. תושבים ששבו לאחר שהייה של עשר שנים ומעלה, יוגדרו כתושבים חוזרים ותיקים. בנוסף, על התושב החוזר לעמוד במספר קריטריונים:

  • עליו להחזיק באזרחות ישראלית.
  • לאורך כל תקופת ההיעדרות, לא ביקר בישראל למשך תקופה העולה על ארבעה חודשים.
  • אין לו או לבת הזוג מעסיקים ישראליים.
  • שירות צבאי או לאומי בישראל בעבר.
  • זוהי הפעם הראשונה בה הוסדר מעמדו כתושב חוזר וטרם מיצה את ההטבות. 

פטור ממס הכנסה ורווחי הון

כל הכנסה פירותית שהופקה על ידי אדם מחוץ לישראל ב-10 השנים לאחר שובו לישראל והשבת מעמדו כתושב, תהיה פטורה לחלוטין ממס. הכנסות אלו כוללות תשלומי שכירות על נכסים בחו"ל או תשואת השקעות הון, בין אם נכסים אלו נרכשו לפני השיבה לישראל או לאחריה. תושבים חוזרים ותיקים, זכאים לפטור זה גם על רווחים שהופקו מיגיעה אישית מעבודת כשכירים או עצמאים בחו"ל. כדי לוודא כי הפטור מוחל על כל ההכנסות תחת הגדרה זו, חשוב להיוועץ במומחה למיסוי בינלאומי.

פטור ממס על ריביות

ריביות זכות מהן נהנה התושב החוזר מפיקדונות מט"ח בישראל מכספים שמקורם מחו"ל, יהיו פטורות ממס למשך 20 שנה. 

פטור ממס על הכנסות הוניות

רווחי הון הנובעים ממכירת נכסים הממוקמים בחו"ל, יהיו פטורים ממס במשך 10 הראשונות לאחר שיבת התושב החוזר לישראל, ללא כל קשר למועד בו נרכשו. הפטור חל גם על נכסים שהתקבלו בירושה. 

כיצד נמצה את ההטבות?

הטבות המס אינן ניתנות באופן אוטומטי עם שיבתך לישראל. על מנת להבטיח כי הוגדרת כתושב חוזר על כל הזכויות הכרוכות במעמד זה, יש לוודא כי תקופת שהייתך בחו"ל עומדת בקריטריונים לקבלת הטבות מס. יתרה מכך, יש לעמוד בכל דרישות החוק להגדרת אדם כתושב חוזר. ללא מקום מגורים קבוע וקיום קשרים חברתיים ומשפחתיים, לא ייחשב אדם כתושב חוזר. 

דרישות רשויות המיסים נוקשות וברורות וכדי לוודא כי אנו עומדים בהן, יש להגיש בקשה מסודרת לקבלת הכרה במעמד ומסמכים שישמשו כאסמכתאות לכל טענותינו. רק לאחר אישור הבקשה, יחולו כל הטבות המס המגיעות לך. ככל שהתהליך ייעשה בצורה מסודרת ועל פי הקריטריונים הנדרשים, מובטחת לך נחיתה רכה יותר בישראל.

מה בעמוד?
מאמרים נוספים

תפריט נגישות

בדקו אם לעסק שלכם מגיעה הלוואה

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם עוד היום